2018-05-19

Bookline x Örkény: olvasásnépszerűsítő kampány időhiányban szenvedőknek


Egyszer azt olvastam, hogy már akár napi hat oldal elolvasása is csökkenti a stresszt. Nem tudom, hogy mennyire igaz, viszont nekem tényleg szükségem van arra, hogy mindennap olvassak legalább néhány oldalt, de inkább többet. Sosem gondoltam magamra úgy, mint aki kiváltságos, vagy több emiatt, egyszerűen én mást láttam annó otthon, mást szoktam meg, azért az életem ennyire szerves része az olvasás és a könyvek.


Csúnya általánosítás, de azt hiszem igaz, hogy a mostani fiatal generáció alig olvas, helyette a social media az, amivel foglalkoznak mondjuk egy 20 perces metrózás alatt. A Bookline x Örkény kampány pedig pont nekik szól, hiszen az irodalom, az olvasás, és a könyvek nem csak a kötelezőkben és a 600 oldalas szépirodalmi művekben merülhetnek ki.

Milyen szerep jut a betűknek egy olyan világban, ahol a napunk nagy részét képek és digitális ingerek között töltjük? Vajon egy perc tényleg csak arra elég, hogy ránézzük az üzeneteinkre? Többek között erre keresi a választ a Bookline olvasásnépszerűsítő kampánya, amelynek keretében hét darab Örkény Egyperces történetet feldolgozó filmet készítettek el, egészen rendhagyó módon, a szavakat képpé alakítva. Az egyenként egy perc hosszúságú Egyperces animációs alkotások célja, hogy innovatív megoldásaival a képek között szocializálódó generációk számára is élményszerűvé tegyék az olvasást, ugyanakkor mindenki figyelmét felhívják arra, hogy akár egyetlen perc olvasás is képes színt csempészni a rohanó mindennapokba. A filmek ennek megfelelően a hagyományos megoldások mellett olyan felületeken is megjelennek, ahol a közönség alapvetően a képi ingerekhez szokott, így például színházban, mozikban, party kivetítőkön, városi fényfestéseken és természetesen Instagramon is, de a Bookline ígérete szerint számos további gerilla megoldásra is számíthatnak a budapesti járókelők.



A Már egy perc olvasás is élmény névre keresztelt kampány ideje alatt a hét kisfilmet országosan 28 moziban, ebből 20 vidéki művészmoziban, és 8 Cinema City-ben, két színházban, három koncerthelyszínen, az A38 hajón, a Budapest Parkban és a Budapest Arénában lesz látható május 15-től június 10-ig. A kampány összesen 18 várost érint, Budapesttől Pécsen, Szegeden és Miskolcon át, Salgótarjánig. A filmeket ott lesznek többek között a Game of Thrones, Lenny Kravitz, Elvis in Concert és John Williams koncertjei előtt és közben, valamint a Cirkó-Gejzírben, a Katona József Színházban és a Jurányiban.


A kampányról többet itt tudhattok meg, a Bookline Youtube-csatornája pedig itt található, ahol például az összes videót is megnézhetitek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése